Stedelijke Feestcommissie

INTERIM Voorzitter : magda van den brempt

 

Samen met de Karnavalraad verzorgt de Stedelijke Feestcommissie de belangrijkste carnavalsactiviteiten. De Stedelijke Feestcommissie is een door de politieke partijen zetelend in de gemeenteraad afgevaardigden, samengestelde adviesraad. De stedelijke Feestcommissie zorgt tijdens het jaar ook voor andere activiteiten buiten carnaval ninove. De stedelijke feestcommissie is een advies orgaan voor de schepen van feestelijkheden

  • Doel
  • Structuur
  • Taken
  • werkgroepen
  • Activiteiten
  • Officiële documenten

De stedelijke feestcommissie is een officiële adviesraad, opgericht in 1947.
De leden worden via politieke weg aangesteld.


Elke politieke partij die zetelt in de gemeenteraad, mag zes leden aanwijzen om te zetelen in de stedelijke feestcommissie.

Twee leden zetelen in het carnavalscomité: 1 stemgerechtigd lid en de voorzitter. De schepen wordt ook uitgenodigd maar is niet stemgerechtigd.

 

 

Afgevaardigden Open vld Ninove

Hieronder vindt je de agevaardigden in de Stedelijke Feestcommissie voor : OPEN VLD NINOVE

 

  1. Pascal Schietecat, interim voorzitter
  2. Sven Van Daele
  3. Mark De Brandt
  4. Bjorn Goessens
  5. Glenn Symoens
Afgevaardigden SPA Ninove

 

Hieronder vindt je de agevaardigden in de Stedelijke Feestcommissie voor : SPA

 

  1. William Segers
  2. Stefan Mertens
  3. Christine Caroes
  4. Andy Dupont
Afgevaardigden CD&V Ninove

 

Hieronder vindt je de agevaardigden in de Stedelijke Feestcommissie voor : CD&V Ninove

 

  1. Marc Mertens
  2. Eli Ooghe
  3. Eddy Vereecken,Penningmeester
  4. Michel Van Snick

 

Afgevaardigden Forza

 

Hieronder vindt je de agevaardigden in de Stedelijke Feestcommissie voor : VLaams Belang / Vlott NINOVE

 

  1. Eddy Van De Meerssche, Ondervoorzitter,
  2. Walter Neckebroeck
  3. Marc De Graeve
Afgevaardigden NV-A
  1. Annita Pringiers
  2. Mieke Van Vaerenbergh
  3. Gerda Bellemans

 

 

De Stedelijke Feestcommissie neemt de volgende carnaval evenementen voor zijn rekening:

  • Steunkaartenverkoop (hiervan gaat de opbrengst naar het prijzengeld van de zondagsstoet) – telt mee voor verhoging prijzengeld met 20%.
  • Voorwaarde om in aanmerking te komen voor de verhoging van het prijzengeld: op 3 activiteiten aanwezig zijn: opening van carnaval op 11 november,prinsaanstelling en de steunkaartenverkoop (verplicht aanwezig met 2 personen)
  • Organisatie van de "Nacht van de carnavalist" in jeugdcentrum “De Kuip”, Parklaan 1, 9400 Ninove (een percentage van de opbrengst gaat naar het prijzengeld van de zondagsstoet – kan steeds aangepast worden naargelang de opbrengst).
  • Organisatie van het "Feest der Senioren" dat plaatsvindt .
    De stad betaalt alle kosten voor de organisatie en de inkom is gratis.
    Karnavalraad doet de bediening. De deelnemers krijgen 1 gratis drankbonnetje.
  • Organisatie van de carnavalsstoet
  • Organisatie van de maandagavonduitstap
  • Wanneer bij een grote organisatie van de stad er extra hulp nodig is, is de stedelijke feestcommissie bereid om hieraan mee te werken.

 

 

Werkgroepen


Om een optimale werking te garanderen, werden werkgroepen binnen de stedelijke feestcommissie opgericht. Deze werkgroepen werken gericht naar bepaalde thema's en onderwerpen en brengen verslag uit op de volgende vergadering van de stedelijke feestcommissie.

  • werkgroep statuten
  • werkgroep Feest der Senioren
  • werkgroep carnavalsstoet
  • werkgroep jurering stoet
  • werkgroep nieuwe initiatieven.

 

“Nacht van de Carnavalist” :

 

Locatie: “DE KUIP”, Parklaan 1, 9400 Ninove

  Deuren open om 21 uur.

Aanvang: 21.30-22.00 uur.

 

“Feest der Senioren”

 

Op zondag "4 FEBRUARI 2018 vindt het “Feest der Senioren” plaats.

Locatie:zaal Cloë, Merellaan

Deuren open om 13.30.

Aanvang 14.30 uur.

spetterende optredens en prachtige muziek.

 

zie algemene 'belangrijke documenten'.