VZW Karnavalraad en Raadsdames

Voorzitter Karnavalraad : Pascal Carael / voorzitster raadsdames: De Spiegeleer Lydia

 

De Karnavalraad richt ieder jaar tal van carnavalsactiviteiten in. De Karnavalraad heeft in 1961 carnaval Ninove in het Leven geroepen, en zij kunnen dus buigen op vele jaren ervaring. Het bestuur en de leden van de karnavalraad en de Raadsdames wensen iedereen dan ook een toffe, plezierige en vooral een veilige carnaval Ninove.

  • Doel
  • Ontstaan
  • Contact
  • Leden
  • Dagelijks Bestuur
  • Activiteiten
  • Info Reclamestoet 2016
  • Naam
  • Zetel
  • Doel

De vereniging werd opgericht onder de benaming “KARNAVALRAAD NINOVE”.

Deze vereniging is ook de stichter van Carnaval Ninove en dit sinds 1960.

De zetel van de vereniging is gevestigd te:

  • 9400 Ninove
  • Carael Pascal
  • Désiré De Bodtkaai 20
  • Tel : 054/33.22.32.

De vereniging heeft tot doel:

  • het inrichten
  • het in stand houden en ontwikkelen van de folklore en cultuur in verband met de carnavalsviering van de stad Ninove.
  • Bijstand en hulp aan de verenigingen van de stad die er een constructieve samenwerking over het carnavalsgebeuren op nahouden.
  • Ook de samenwerking met alle officiële instanties van de stad Ninove en het organiseren van Carnaval in Ninove is een doel op zich.

Carnaval Ninove is ontstaan na de stichting van de Karnavalraad Ninove in 1960.

 

Eén van de grondleggers hiervan was Theo De Quick, die op een pluralistische basis uit diverse verenigingen die personen wist uit te kiezen die de eerste Karnavalraad vormden namelijk:

  • Jozef Couck : schuttersgilde “Sint-Sebastian”
  • Willy De Geest : toneelgroep “Hoger Op”
  • Leon De Vos : feestcommissie Stad Ninove
  • Etienne Geeroms : toneelgroep “Mattotten
  • Richard Merckaert : studentenclub “Oud Domper”
  • Robert Violon : schuttersgilde “Concorde”
  • Theo De Quick : AK Groen-Zwart FC Ninove

 

Op zaterdag 18 februari 1961 werd het startschot gegeven van de eerste Carnavalstoet.

Voorzitter vzw Karnavalraad Ninove

  • CARAEL PASCAL
  • Désiré De Bodtkaai 20
  • 9400 NINOVE
  • tel : 054/33.22.32
  • fax : 054/33.93.53
  • e-mail : Pascal Carael

 

De Karnavalraad en Raadsdames - 11-11-2014-

 

Leden vzw Karnavalraad Ninove

 

  • CARAEL Pascal
  • BARBE Jelle
  • BASTIEN David
  • DE CLERCQ Jan
  • GOESSENS Johan
  • NECKEBROECK Giovanni
  • SCHEERLINCK Herbert
  • SIMON Luc
  • VAN DROOGENBROECK Gert

 

PR Raadsleden

 

  • TRIEST Alain - non actief
  • VAN DEN STEEN André

Aspirant Raadsleden

  • geen

Senior Raadsleden

 

  • VAN DROOGENBROECK Raoul
  • VAN LONDERSELE Gaby
  • POPELIERS Michel

Raadsdames vzw Karnavalraad Ninove

 

  • BAEYENS HILDE
  • DE SPIEGELEER Lydia
  • DE WINTER Christy
  • D’HONDT Inneke
  • SCHOON Hilde
  • SCHOON Veerle
  • SORGELOOS Diane
  • TIMMERMANS Pascale
  • VALCKENIER Gratienne

 

Senior Raadsdames

 

  • MONSEUR Josianne

 

Dagelijks Bestuur vzw Karnavalraad Ninove

 

  • Voorzitter                               CARAEL Pascal
  • Ondervoorzitter                    SCHEERLINCK Herbert
  • Penningmeester                 VAN DEN STEEN Andre
  • Secretaris                             TIMMERMANS Pascale
  • Ceremoniemeester            NECKEBROECK Giovanni
  • Voorzitter Raadsdames     DE SPIEGELEER Lydia
  • Materiaalmeester                DE CLERCQ Jan
  • Webmaster                           TRIEST Alain
  • PR                                          SIMON Luc
  • Secretaris Comité               GOESSENS Johan

 

  • Overzicht
  • Opening Carnaval
  • Prinsaanstelling
  • Carnavalsbanket
  • Machtsoverdracht
  • OCMW bezoek
  • Wortelworp
  • evaluatie vergadering

De activiteiten van de karnavalraad zijn:

  • opening Carnaval op 11 november
  • affichewedstrijd
  • prinsaanstelling
  • bezoek WZC klateringen
  • machtsoverdracht
  • banket
  • publiciteitscaravan
  • gouden wortelworp op maandagavond
  • sluiten carnaval aan het Wortelmanneken
  • evaluatievergaderingen
  • bepalen van het canavalsthema
  • verpachting eetstanden carnavalsperiode

De officiële opening van het carnavalsjaar gaat door op 11 november om 11u11 (gratis toegang)

De prinsaanstelling gaat door op zaterdag 6 februari 2016, zaal Cloë, 21u11

Het carnavalsbanket gaat door op 6 februari 2016 om 14.00 uur in Zaal de Linde Meerbeke. 

 

De machtsoverdracht gaat door op zaterdag14 februari 2015 om 11.11 uur in CC de Plomblom (gratis toegang)
Bezoek woonzorgcentrum Klateringen gaat door op woendag 10 februari 2016
De gouden wortelworp gaat door op maandag 15 februari 2016 om 21.00 uur .
Datum wordt later bekendgemaakt
info volgt...

Ieder jaar organiseert de Karnavalraad een prachtige reclamestoet. De reclamestoet volgt het volledige traject van de carnavalstoet. Voor vele lokale handelaars en zaakvoerders is dit de unieke kans om zich op een ludieke manier te laten opmerken aan hun cliënteel en potentiële klanten uit de streek. Door de vlotte organisatie en het grote succes groeit deze reclamestoet jaar na jaar.
Vlug inschrijven is dus de boodschap.
Alle informatie in verband met deze reclamestoet vindt u in dit pdf document: uitnodiging 2016